Een groot Avontuur - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Niek Evers - WaarBenJij.nu Een groot Avontuur - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Niek Evers - WaarBenJij.nu

Een groot Avontuur

Door: Niek Evers

Blijf op de hoogte en volg Niek

29 November 2014 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Heya

Alles went hier zo snel, zo gaaf om iedereen beter te leren kennen en om steeds maar weer awesome dingen te zien! Echt een aanrader om naar Nieuw Zeeland te gaan :) hieronder een paar highlights :)

Op het zuider eiland hebben we inmiddels al veel gedaan. Van 2 uur koken tot mooie wandelingen langs de kust. Op vrijdag hebben we de natuur opgezocht en gaan zwemmen met dolfijnen! Compleet wetsuit aan inclusief hoofdbedekking want het water was koud! Gewapend met een snorkel, een duikbril en mijn GoPro ben ik het water ingedoken. Er warend zoveel dolfijnen, minstens 40! Ze waren erg nieuwsgierig en zwommen rondjes om je heen, zo dichtbij dat je ze kon aanraken, awesome! Erg gaaf om deze mooie dieren in hun natuurlijke omgeving te zien :)
Op zondag een een mooie wandeling naar Mount Cook gemaakt, een wandeling van 3 uur maar meer dan waard. Prachtige uitzicht punten, natuur, harde wind en veel zon! We hadden mazzel met het weer :) De dag afgesloten met een groot kampvuur op het strand georganiseerd door een bewoner, met een lekker biertje, lekker.
Op maandag heb ik een natuurlijk wandeling gemaakt met een groep en hier zeehonden, albatrossen, yellow eyed pinguïns, blue pinguïns, zee leeuwen en vele meeuwen in hun natuurlijke omgeving gezien, prachtig!

Afgelopen woensdag was het dan zover, de Routeburn track. Een tramping track waarbij je de berg beklimt om vervolgens door een pass naar de andere kant te trampen. Dit was geen normaal wandelpad maar 1 over rotsen, rivier beddingen door waterstromen, vrijwel een natuurlijke route met hier en daar aangelegde delen. De track duurde 2 dagen waarbij je elke dag van de eerste trekhut naar de volgende loopt en in totaal 700 meter stijgt en weer daalt. Je loopt dus met je eigen backpack met je slaapzak en eten. De hutten gezellig en warm door een open haard. Aan het eind van elke dag In de hutten vele potjes gekaart en goede gesprekken gehad, gezellig! De track was 32 kilometer lang en had 4 seizoenen in 1 dag. Regen, sneeuw, hagel, zon, blauwe lucht, veel wind, mistig maar absoluut awesome en genieten over de smalle natuurlijke paden.

Nieuw Zeeland, het eiland met vele gezichten, veel gezelligheid, het weer dat elk uur verandert kortom een groot Avontuur.

Cya